elftebudordet

Alla inlägg den 27 mars 2013

Av Sofie - 27 mars 2013 09:26


God morgon på er !


Ja, det är onsdag förmiddag och idag är det full fart på jobb mellan 13-17 så jag tänkte fixa med det lilla som ska göras nu på morgonen och sen är det jag som passar fiket hela eftermiddagen. Skönt, då vet jag att dagen kommer gå fort.


Efter det hämtar Becca mig och sen bär det av mot Väla och Ikea. Sedan blir det bara mys och få ordning på disken som har växt sig större. Fattar inte det, den diskar inte sig själv, värdelöst :O


Men "Funderaren" var det här med hur man matchas på jobbsidor.

Jag är med på platsbanken, jobbsafari och carrier builder.. alla sidorna är bra tycker jag, platsbanken är det lättaste verktyget, men jag är inte säker på att det är mest pålitligt. Arbetsförmedlingen har fått stå till svars flera gånger för att jag anser att dom inte kollar upp de olika ställena som de har på sin sida, framför allt alla jävla telefonförsäljar jobb. Jag har inget emot telefonförsäljaren, utan företaget som han eller hon jobbar för.

Nästan alla har något fuffens för sig och det stör mig, förmodligen inte bara mig..


I ett annat inlägg fick jag en kommentar där en tjej länka till ett av sin ablogginlägg där hon hade ringt till Arbetsförmedlingen och ifrågasatt liknande saker. Jag har tänkt göra det flera gånger men inte riktigt hunnit eller tagit tag i det. Jag har tänkt skriva ner massa olika frågor och ringa till en handläggare. Jag är inte inskriven där längre så jag har ingen egen. I värsta fall så bokar jag ett möte och gör det på det viset istället.


Jag skulle också vilja ringa till carrier builder och ställa några frågor, dom matchar mig hej vilt på alla olika ställen och med alla olika jobb. Någon gräns måste det väl ändå finnas.. ?


Så vi får se hur jag gör med det, jag ska göra det, snart ! ;)


Men ni får ha en super bra dag och va rädda om er !

Kram

Presentation


Glad, i frågasättande, framåt, påig, envis, tycker och tänker, mål, idéer, inspiration, pepp, vardaglig, påhittig, arbetar, projekter, städar, hatar, gnäller, surar, älskar och är bara jag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Projektet

Beskrivning av själva projektet och syften, mål, utvecklingar osv.

Tankar

Funderingar, om något jag läst, pratat om eller hört.

bloggportalen


Ovido - Quiz & Flashcards