elftebudordet

Alla inlägg under februari 2015

Av Sofie - 28 februari 2015 13:24



Godag !


Jag började med panik i tron om att min mobil hade slutat funka helt under natten, då jag hade laddaren i men den startade inte. Den verkade vara totalt slut. NEEEJ tänkte jag. 


Men visade sig att det va Juno som hade varit i farten och bitit sönder sladden till laddaren, så där va helt enkelt ingen ström i telefonstackaren. Så jag satt den på laddning med en annan laddare och vips så kom den igång efter 30 minuter. Kaninjäkel, jag kunde dött i sorg ! haha;)


Nä, men faktiskt han kunde ju dött och dessutom finns hela mitt liv i den telefonen, så jäkla dumt när man tänker efter.. men ja iaf, jag började med att sätta en bulldeg som jag hade lovat mamma att jag skulle göra. Så när den jäste så åt vi frukost ihop sedan va det dags för att baka ut och sånt. Blev inte riktigt nöjd, ville ha mer vaniljsmak, men äh, dom går att äta ;) Dom blev luftiga och fina så det räcker=)




Vi ska snart ut till mina föräldrar för en liten fika och snacka lite skit. Jag har ganska ont när jag sitter, foglossningar Hej hej. Men det går, jag får sitt-ligga lixom ;) 


Fick hem byxor i veckan ju, dessa som jag har idag är ett av dom, det är inte mammabyxor utan dom är köpa på hm+ och i en storlek större än jag brukar ha, Dom kommer hålla sig ganska länge tror jag, det bästa är att dom hade kostat 300 typ och jag betalade 120 tror jag att det va. Sitter super skönt över rumpan också så det är kanon ;)


Har aldrig tänkt på att hm+ kanske sitter skönare på mig som har ganska mycket puttrumpa och massa svank samt relativt breda höfter. SÅ jag får nog undersöka saken närmare när jag inte är gravid längre. Kruxet är att jag har egentligen bara storlek 40, jag tycker inte att det är så stort, jag är faktiskt riktigt nöjd med min kropp. Klart, något kilo mindre hade jag nog inte mått dåligt av, men jag mår knappast dåligt över hur jag ser ut idag heller eller ja, innan jag blev gravid.

Ja, självklart inte nu när jag är gravid heller, men nu måste jag ju bli större. Jag har inte direkt något val;)

Innan (för kanske tre-fyra år sedan) så var jag typ besatt av att inte gå över storlek 38, vilket i sig var typ omöjligt för mig, för även om jag enligt måtten i midjan och ben ska kunna ha 38 så har jag helt enkelt för breda höfter, jag har inte massa fet på höfterna, man ser mina ben och allt på höftbenen, men jag har en enormt stark rumpa och den putar rakt ut så jag har en sjuk svank samt jätte bredahöftben eller va man ska säga. Jag ska visa er en dag =) 

Ni ser ju lite på bilderna, men jag ska visa när jag står verkligen på sidan och ordentligt i bara BH och byxor. 

      

Iaf, här är byxorna där man ser midjan med detaljerna och en super svullomage och med min skjorta, är det något som jag tycker är fint så är det när man har en liten kula och en sån skjorta över. Det ser så fint ut tycker jag =) 


Men nu ska jag borsta tänderna och fixa det sista sen ska vi dra. 

ha det bra idag =) 



Av Sofie - 27 februari 2015 22:24




Jag har funderat på just den frågan LÄÄÄNGE. Jag har ett fåtal tjejkompisar, jag har tjejkompisar som oftast har samma tanke som mig. Som uppskattar att umgås med killar för att det är raka rör och gilla läget. Så har jag med mina tjejkompisar med, vi kan bli osams och tycka olika, men vi blir inte som katt och råtta för det och beter oss som när en tjej i klassen hade snott ens suddi och sa att det va hennes fast alla viste att det uppenbart var mitt för att jag var ensam om ett sådant. 


Jag kan ordagrant bli dum i huvudet på sånt. När jag va yngre var det roligt att höra skvallret och skvallra lite. Men jag kom till en vis gräns när jag kom förbi 23-25 års åldern att jag fullkompigt skiter i vilka som hånglat med vilka, vem som knulla med vem, vilka som har druckit för mycket i helgen och diverse drama som försegår mellan tjejer. 

Viste det är alltid kul att höra skvaller, men så insåg jag att med två av mina tjejkompisar som jag trodde var nära vän med dom var det alltid skitsnack såfort vi träffades. Det va "smaskigt skvaller", jag tröttna så mycket tidigare än speciellt en av tjejerna, det är ständigt mest synd om henne. Har jag brutit tån  Så har hon tappat benet.


Alltid, något som kunde och kan göra mig enormt förbannad är när folk som har jobb gnäller var gång och hela tiden och det är hemskt att pendla, det är hemkst att jobba, "du har lyx som kan sitta och läsa en tidning nu" eller liknande.


Ja, men om du vantrivs med ditt jobb så ge det för all del till mig eller någon annan som vill ha det. Men sitt fan ta mig inte och gnäll över att ha ett jobb när jag kommer få strunta i att unna mig något gott i helgen för att kunna ta denna nedrans 50 kronors koppen kaffe med dig för att du är för fin för att dricka vanligt jävla kokekaffe sen du börja jobba för att det stället du jobbar på ligger precis vid en kaffeshop. Tjänar du så jäkla bra att du kan köpa två-tre kaffe för 50 kr var gång, var dag så kan du ta mig tusan bjuda mig på en koppkaffe med för så hade jag gjort om jag vetat att min vän är mer eller mindre luspank. Nu har jag inte haft det så här illa på 3-4 år. Men ett tag va det så och då va det förjävligt att höra sin vän klaga på det som du kämpa som ett djur för att få.


Droppen blev för mig när våra fikastunder efter hur många år som helst fortfarande gick ut på att hon skulle ås smaska i vad jag hört, vilket jag sa att jag aldrig hade gjort. För jag kände inte för att sitta och berätta om folks framgång och val i livet för att hon ksulle kunna istta och dömma och klaga och bete sig på deras liv. ve, är hon att dömma lixom? 


Ja, jag tycker att det är kul att höra nyheter "hon har fått jobb, dom har fåt tbarn, dom ska flytta ihop, blablabla" KUL ! och nån har gått i från varandra va tråkigt, hur blir det med barnet, hur gör dom med ditt coh datt. Men så fan heller att mans ka vara bitter på någon annans bekostnad!!


Det har faktistk gått så långt att en del av alla dom tjejkompisarna som jag hade dom pratar jag inte med längre för att jag helt enkelt SKITER, S K I T E R  i allt jävla skit snack.


Jag kan lyssna på någon som går igenom nåot jobbigt,jag stöttar, lyssnar och bryr mig gärna. men när en tredjepart "som hört rykten om " sitter och snackar skit om någon hon eller han inte ens träffat på hur länge som helst ellerom det är någon som har relation till så slickar dom denna människan röven så långt upp att dom kan känna tunntarmen mot tungspetsen,då kan det va mig tusan va så. 


Skvaller är kul, men skitsnack är bara irriterande. 

Kan du inte stå för vad dus äger och öppet visa vad du tycker. Håll du käften för fan. För allas skull, för det rä såna som denna sortsens folk som orsakar oreda i umgänge, i städer och skapar rykten.


Är det bara jag som känner så :S





Av Sofie - 27 februari 2015 18:58


God kväll!
Morgonen började vid kvart över sju då Juno ville komma ut. Så öppnade upp till honom och la och drog mig till nio.

Vid tolv kom mamma och hämta mig så blev det en tur till kusinen som fixade Mors naglar. Fint blev det, sedan bjöd mamma mig på fika på Maddes i stan:)

Blev jätte dålig av laktosen, det är lite 50/50 med det. Men det tog mig med storm. Kom hem och vilade en stund och nu väntas middag.:)

Blir nog en lugn kväll idag. Ska nog spela lite:) får se, vad händer hos er?

Av Sofie - 25 februari 2015 22:34



Jag har jätte svårt för att lägga så mycket pengar på saker som jag vet att jag inte kommer behöva så lång tid och som jag dessutom inte kan använda efter en vis period, så som just mammakläder. 


Just byxor och typ tunikor/blusar kommer inte bli tradiga, då jag är ganska liten än och kommer antagligen inte bli så gigantisk. jag vet itne varför, men jag har fått för mig det iaf =)


Men jag satt och kolla på kläder, jag behövde byxor och trosor, jag har nästan alltid silkes eller spets trosor och nu vill jag ha lite mjukare och "lättare" samt luftigare trosor under och efter graviditeten. Så jag köpte 3 stycken 3pack på hm, sen hittade jag ett par sweatbyxor på mamma avdelningen på rean, jag kollade enbart på rean på mamma avdelningen och hitta inget som jag gilla, målet var att köpa tre par byxor för under 600 kr. 

till slut tänkte jag att plus avdelningen måste ju gå.  Dom har ju ofta bredare upp till på byxan. Jag köpte två par byxor som är mjuka i tyget och ser lite frösiga ut ändå och som jag bara kan sy in i midjan sen om jag vill, för mina lår har inte växt alls än så länge. Jag köpte en storlek större så dom är slappa i midjan nu, men sen kommer dom nog passa länge, sweatbyxorna är jätte stora och stretchiga så dom lär jag nog kunna ha in i det sista faktikt och dom har en sån go hög mammamidja. Det är skönt på mysbyxorna, men jag vill inte ha hög på varken underkläder eller andra byxor. Värsta jag vet är att ha något över min navel:P


   

Dessa bland annat =)

Blir riktigt snygga till en enkel tunika :)



Så alltså 9 par trosor och tre par byxor för 714 kr med frakt. Inte illa pinkat om ni frågar mig !


Kommer bild imorgon så ska ni få se, Ett av byxorna är jag extra glad över! =)



Av Sofie - 25 februari 2015 14:19



Hej på er !


Jag skulle gå till djurbutiken och köpa nytt ljusrör samt lite fiskar och små saker till Juno innan idag. Att komma iväg är svårt, jag tycker att det är skönt att dra mig och vara långsam på förmiddagen.När jag gick ner i trappen hade jag en kompistsopa med mig. Gissa om inte hela påsen går i sönder i botteno ch alla matrester ramla ut i trappan!?


Jo, givetvis, fy fanken va det lukta !

Jag tillhör inte en av de som är gravida och har stora känslo-bergochdalbaner. Jag är nästan lugnare nu än jag är i vanligafall. Många säger till sambon " åh akta gravidhormonerna" hela tiden, grejen är dden att niklas tycker inte att jag är jobbig, jag har frågat och jag frågar ofta, han säger bara "nä, där är ingen skillnad tycker jag" och det är skönt att höra, det kommer säger folk, men alltså har det inte kommit i vecka 21 så tror jag inte att det kommer komma, vist man blir gnälligare och så. men det har med att göra att man är trött i kroppen, det blir jobbigt ju större man blir och så. Men det beror inte på hormonerna. 


Juno fick också lite nya grejer, fick lära mig att man kunde ta en gammal äggkartong och lägga pellets i smom han fick leka med, Men han välte ut allt och börja kasta med kartongen ist.. well, han sysselsatt sig i unjefär 20 minuter sen ddecka han:P

   


(vet inte varför en del "breda bilder" vill stå på höjd) 


Iaf, jag städa upp i trappen efter mig och promenerade sakta men säkert bort till Spiggens som butiken heter, kan gå bland deras akvarie i timmar. Dom vet mycket väl vem jag är där då jag köpt fiskar där sen jag va i 15 års åldern. Kom hem efter en timme typ och såg att mitt packet från hm med lite sköna underkläder och tre par mamma byxor hade kommit, jag ska ändå köpa tillbehör till tacon ikväll så jag ska faktiskt ge mig ut igen nu vid 40 i och ta bussen till Kvantum här i Landskrona. SÅ kommer jag väl hem lagom till sambon kommer =) 


ses sen, då ska ni få höra om gruppen!


Av Sofie - 25 februari 2015 09:18


Go morron på er!


Idag går vi eller ja jag in i vecka 21, tiden går sakta men ändå framåt, jag behöver ha lite att göra så tiden går. Jag blir knäpp, men från och med påmåndag kan jag börja jobba igen så det ska bli skönt=)


Vi får se hur länge jag kan hålla igång, men jag hoppas på att kunna jobba till iaf Juni, kanske mitten på juni till och med, men ingen vet ju om hon vill komma tidigare eller senare, ingen vet ;)


I vecka 21 händer det inte så mycket för min del, min rå mjölk har börjat rinna till har jag märkt, och dom har börjat ömma igen. Men inget som stör mig och inget som händer hela tiden. Men ömma är dom, fy fasiken !

Foglossningar har kommit och gått sedan v 19 och jag känner att det blir mer intensivt. Men jag ser det som ett tecken på att kroppen förbereder sig, som ett bra tecken, positivt tänkande=)

Ett bälte har min fina kusin lånat ut som jag använder när jag går mycket, försöker ju gå lite var dag. Men en del dagar är det faktiskt jobbigt och då struntar jag helt enkelt i det. 


   

<3

 


För bebisens del så händer det mycket nu ju, Hon växer så det knakar, hon bullrar, och donkar och busar på kvällen och framför allt precis efter att jag har lagt mig, men höger sida har blivit en favorit att ligga på, då är hon okej med läget verkar det som eller också känner jag inte henne då. vet inte :P

Det jag funderar på är att det står att barnet kan känna smärta nu, det kändes obehagligt i mig. Varför ska hon kunna känna det nu och vilken smärta då? Hon ligger inbäddad i mjuksörja/vatten och lixom..flyter.

Men ja, sinnerorganen gör väl att hon kan känna det, dom börjar ju arbetas igång och utvecklas nu, spännande !

Dessutom är hon snart 20 cm, herre gud, förstå att 20 cm flicka/barn är i mig, har min och Niklas skapat och min kropp är som en kokong för barnet. Fantastiskt vad en kropp kan åstadkomma !


Jag har även insett att min mage inte är så liten som jag verkar känna, den ser större ut än vad jag tycker att den känns som även om jag känner att det är tungt att andas när jag sitter eller går i trappor.


 



Vi hörs senare =)

Kram !








Av Sofie - 24 februari 2015 21:54



Hej på er !


Nu har jag gjort något som jag tycker är kul, jag har inte så många vänner som är gravida eller nyligen fått barn, många som jag känner ville inte ha barn nu eller alls. Jag respekterar det till fullo såklart. Men jag tycker att det är kul att träffa nytt folk både killar och tjejer och jag älskar att bolla tankar, tips och massa annat kul som man kan göra på Facebook-grupper. 


Är du gravid eller precis fått (under 2015) så får du jätte gärna bli medlem på gruppen, dessto fler vi blir dessto roligare blir det och vi kanske till och med kan arangera en jätte träff !!


Gruppen heter Förälder till 2015´s charmtroll.


kram !

Av Sofie - 20 februari 2015 18:37


Jag vet inte vad det är för period var har gått in i. Men vi beter oss som nyförälskade tonåringar, det är såklart mysigt och kul:)

Kanske beror på att vi länge gått på varandra nästan, vi har inte haft problem med det. Många tycker att sånt är jobbigt, men vi eller jag iaf har nästan svårt för att inte ha honom runt mig om jag inte är hemma. Han har blivit min trygghet, även om jag vet att jag är stark och klarar mig själv. Så är det skönt att känna att om jag behöver så kan jag luta mig mot honom.
Och givetvis tvärt om.

Iaf, idag när jag gick och lulla här hemma. Mådde sådär, vaknade med värk i nacke och bakhuvud som jag får när jag sover oroligt eller dåligt, vilket jag har gjort i några dagar. Vaknar och stört gråter eller har super hjärtklappning eller liknande.

Rätt som emdet är ringer det på dörren och en man med en bukett frågar om jag är Sofie. Ja svarar jag och han räcker över buketten. Öppnar och det är en oförskämt vacker bukett med 12 röda och rosa rosor.

Så fint!!!

Presentation


Glad, i frågasättande, framåt, påig, envis, tycker och tänker, mål, idéer, inspiration, pepp, vardaglig, påhittig, arbetar, projekter, städar, hatar, gnäller, surar, älskar och är bara jag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Projektet

Beskrivning av själva projektet och syften, mål, utvecklingar osv.

Tankar

Funderingar, om något jag läst, pratat om eller hört.

bloggportalen


Ovido - Quiz & Flashcards