elftebudordet

Direktlänk till inlägg 6 november 2016

Morsa på riktigt.

Av Sofie - 6 november 2016 08:02


Go morron på er!

Jag sitter och dricker en kopp te i soffan, Bella vaknade vid sju men då var jag redan vaken och låg i sängen och lulla. Hade varit vaken en liten stund. Men jag hade ingen aning om att klockan va närmre sju och bella hade sovit full natt!

Hon hade feber igår så de som givit henne hosta från helvetet har väl börjat bryta ut nu. Lagom till ny vecka lixom.. Tur att man inte har ett fast jobb att gå till!
Och vi ? många till i vår närhet är säkra på att det är nått i lägenheten som gör oss sämre i immunförsvaret med. I föra lägenheten bodde jag i tre år, jag kan räkna på en hand hur ofta jag va sjuk och Bella går visserligen på förskola men de är mer än en vecka sen hon var där.
N har varit sjuk större delen av hösten och jag har varit sjuk mer här än de sista sex-sju åren.

Men jag gick upp gav Ipren, nässpray, tog nässug och tempen, bara 38.7 så den håller sig nere, men hon fick Ipren ändå, för hon behöver vila och få komma till ro ordentligt, nu när hostan nästan har försvunnit helt så kan hon få känna sig utvilad en gång för alla hur ska hon kunna bli frisk annars. Om kroppen inte får vila ut ordentligt menar jag.
Dock känner jag mig febrig och är tjock i näsan idag och det är inte okej!
Jag måste plugga och vi måste komma ur den här jäkla onda cirkeln som vi befinner oss i.
Hoppas att de blir bättre i andra hemmet. Bara längtar till vi kan flytta, så himla mycket, inga kalla golv,inte ligga eller sitta någonstans och de känns som man har fönstret öppet, inga torra näsor, inga trötta kroppar för noll syre och konstant små krassliga. Bara få vila upp oss och bli oss själva igen!

Jag ska faktiskt kolla upp förskolan i byn som vi flyttar till, där kanske är färre barn och då sover dom inte super många i ett litet rum. Så mycket baciller och äckel där måste vara, nu sover bella i vagn i korridoren men bacillerna finns ju på och i barnen såklart!
Hade jag fått bestämma så hade hon sovit ute i sin egen vagn. Men så funkar de inte längre tydligen:/

Vi har egentligen bestämt att hon ska gå ut första gruppen (1-3 års gruppen) och sen byta förskola när hon ändå byter grupp och avdelning. För vi har helt fantastiska fröknar och avdelningen och förskolan i sig är helt underbar. Vi får se, vem vet när det är dags kanske jag ändå kör in och ut till stan så då kan hon kanske lika bra gå kvar:)

Men jag tror att han hade älskat ett utedagis när hon blir äldre, det är bara nyttigt och bra för dom dessutom!

Men men, som rubriken lyder så insåg jag precis att jag är en riktig morsa nyss. N snarkar gott och vet inte var rumpan är, bella sover gott, hostar till lite då och då, men där är ju snor så det är ju klart att de retar. Hon verkar inte berörd av de iaf.

Jag tänkte när jag hade lagt henne igen " ja, nu är kl 07.18 inte lönt att somna om. Bättre att ta en kopp te ? " så de gjorde jag. De är sånt som min mamma gjorde.
Jag kunde komma ner till köket vid nio " är du vaken mamma?"-och pappa och mötes av kaffedoft, ett bord fullt att gott pålägg, bröd,sylt och juice/oboy, doften av morgon som jag säger och får till svar " ja, vi gick upp vid åtta( ibland sju, varför lixom?), ska du äta något?" och pappa drar ut stolen åt mig och utan att lyfta blicken från tidningen som tar upp en tredjedel av bordet säger han "go morgon stora tösen" de gjorde han ända till jag flytta hemifrån och sov jag över efter de så sa han de då med sist var jag 25 år och hade sovit över i ren bekvämlighet för att slippa köra hem mitt i natten och somnade på soffan. Lillsyrran är lilla tösen, trots att hon är ett huvud längre än mig.

Det är såna här mornar som jag längtar efter, när jag vaknar utvilad,om de inte vore för förkylningen och bara sitta och ta de lungt innan dagen börjar och så småning om höra små fotsteg ner för trappen och en liten rufsig tjej med snutten i famnen komma smygande. ?

De är mysigt för mig.

Idag är det en regnig, grå och tråkig söndag. Jag måste plugga några kapitel matte och sen tänkte jag se om där är tvättid och även om jag har ork att städa över lite:)

Vi får se vad dagen bjuder på!
Ha en bra Dag!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 19 december 2018 21:14

  Hej hej fina ni!   Som ni har märkt så har varken bloggen eller min youtube fått någon uppdatering på jätte länge. Jag tappa suget på att vlogga för att jag helt enkelt tyckte att det blev tråkigt. Jag gick bara hemma för att jag var sjukskri...

Av Sofie - 22 november 2018 12:39

  Niklas har jobbat natt så han sover, Bella som vanligtvis är på förskolan om förmiddagarna är hemma med feber och rinnsnuva. Jag älskar vår flicka men just nu med 2 veckor till BF är de tufft att håll igång energin för henne. Hon är fylld av ener...

Av Sofie - 21 september 2018 08:37

  Fredagen den 21 september.   Vecka 30 är hos oss, det blåser, är grått och lite regnkänsla utanför fönstret. I 3 månader har vi förklarat för Bella att innan lillebror kommer så ska alla löv ramla av träden, det ska bli mörkare och kallare oc...

Av Sofie - 16 september 2018 10:30

Hej på er!    Vi fortsätter med sjukstuga, vi snorar alla tre, N har feber men min har givit med sig nu äntligen!*pepparpeppar* ochän har Bella sluppit feber. Håller tummarna för att det förblir så. Nu har vi bråkat med förkyldning i nästan 2 vec...

Av Sofie - 9 september 2018 05:46

  Klockan är i denna minut 5.47. Jag vaknade 04.15 och kunde knappt andas och var super kissig. Jag vaknade igår dunder förkyld och feber. Så himla tråkigt. Så större delen av min dag igår spebderade jag halvsovande på soffan utom när Bella ville m...

Presentation


Glad, i frågasättande, framåt, påig, envis, tycker och tänker, mål, idéer, inspiration, pepp, vardaglig, påhittig, arbetar, projekter, städar, hatar, gnäller, surar, älskar och är bara jag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Projektet

Beskrivning av själva projektet och syften, mål, utvecklingar osv.

Tankar

Funderingar, om något jag läst, pratat om eller hört.

bloggportalen


Ovido - Quiz & Flashcards