elftebudordet

Alla inlägg den 25 december 2015

3/4

Av Sofie - 25 december 2015 22:08


Så har vi kommit hem för ett tag sedan, julfirande hos föräldrarna igen fast med mormor och morbror med.
Blev ingen lång firande för lillan är trött och gnällig. De tar på krafterna och att dras av o i bilstol och vagn och dessutom inte kunna hålla rutinerna de tar på henne. Så idag va vi hemma vid åtta och nu myser vi framför Tv:n.

Imorgon blir sista firandet och de är hos min farmor som bjuder på middag, söndag ska vovven badas, vi har tvättetid och de ska städas. Just nu har loppan somnat hos mig och jag tänker inte bli långvarig, imorgon ska vi komma ihåg att ta en fin bild på oss alla tre som vi kan förstora, ni ska även få se några av julklapparna vi fått:)

Men just nu, får ni ha en riktig mysig kväll och hoppas att ni haft en bra julhelg!:)

Kram!

Av Sofie - 25 december 2015 07:56


Go morgon på er!

Bella somnade i sin säng vid halv elva och vid ett drömde hon, gick in och gav henne nappen och somna om, nu vakna hon vid sju och ville ha mat. Så de fick hon givetvis:)

Nu ligger hon i mitten på vår säng och pratar för fullt med sin snutte ( en elefant) och försöker äta upp sina tår;)

Jag ligger mest och kvider, när jag hade matat henne gick jag på toa och gissa vem som kom då!

4 dagar för tidig, dock har jag haft lite ont de sista två dagarna och igår kväll hade jag väldigt ont stundvis. Innan jag fick Isabella så hade jag aldrig mensvärk, knappt någon blödning alls och i max tre dygn och då va de länge!

Nu har jag iofs inte så mycket längre, 4 då får kanske, men jag har mensvärk och börjar förstå de där med " menstjock".
Men ja, de är ju en stor del av att vara tjej.
Tråkigt att de ska börja göra ont nu bara, efter 14-15 år så får jag mensvärk nu.

Men iaf, jag ska försöka sova lite till. Hoppas att lillan vill de med eller Lina och mysa en stund iaf.:)

Idag ska vi ut till min familj igen, fast idag kommer min mormor och morbror med. Blir rester från igår, så mysigt*

Ska visa några av julklapparna med senare, kanske innan vi sticker om jag hinner:)

Puss och fortsatt trevlig jul!

Presentation


Glad, i frågasättande, framåt, påig, envis, tycker och tänker, mål, idéer, inspiration, pepp, vardaglig, påhittig, arbetar, projekter, städar, hatar, gnäller, surar, älskar och är bara jag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28 29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Projektet

Beskrivning av själva projektet och syften, mål, utvecklingar osv.

Tankar

Funderingar, om något jag läst, pratat om eller hört.

bloggportalen


Ovido - Quiz & Flashcards