elftebudordet

Alla inlägg den 29 december 2015

Av Sofie - 29 december 2015 11:04


Bella somnade ganska fort efter inlägget, så jag tänkte passa på att skriva ett vettigt inlägg. Jag hade förberett vad jag tänkte skriva om.

Bloggen har ofta funderingar och mycket kring hur jag känner, jag har alltid varit dålig på att uttrycka mina känslor, framför allt om de är ledsna eller besvikna känslor. Jag vill att folk ska bli glada och känna energitillskott när de träffar mig. Att dom kan komma hem till oss och känna att dom är en del av den säkerhet och Borg som jag och min bättre hälft skapar/skapat.
Just att de kan komma, ta en kaffe och prata om vädret eller att katten ätit deras skor eller öppna sig och prata om något jobbigt eller att de är arga, men också när de är något kul, bra som finns på hjärtat.

Jag har inte så många vänner och bekanta. Tyvärr blir de färre med tiden med, då jag helt enkelt är trött på att vara ledsen och besviken när jag gång på gång ger mitt hjärta och själ, lägger mig själv åt sidan och vill hjälpa, finnas, bry och vara en fantastisk vän, släkting, bekant osv.

Jag blir sällan arg, de ska gå jätte långt innan jag blir arg. Jag blir ledsen, men jag blir inte ledsen över nån timme efter lite gråt. Jag är ledsen i flera dagar, besviken djupt in i själen, funderar, vänder och vrider på något som någon sa eller gjorde. Jag gråter oftast inte från jag blir arg, när jag når ilska så är jag så ledsen och besviken att de helt enkelt inte går att göra av nånstans.

Så därför har jag börjat välja, noga. Oavsett om de är en släkting eller vän. Jag ger alla alltid för många chanser har jag fått höra av min mamma och nära vänner, de drev en vän från mig. Tyvärr.

N säger likadant, att jag har för högt hopp för dagens mänsklighet.
En vän sa att jag är född i fel decennie, att jag är för mild för 2000-talet. De som känner mig från mina tonår vet att jag kan ryta och bli arg om jag vill. Men de reaktionerna har förstört så mycket för mig så jag går lärt mig att ta på känslan innan jag reagerar, de tog långtid och mycket övning för att bygga upp, jag har alltid varit för snäll, gärna mot de som förtjänar de minst har jag i efterhand insett. Men jag vill så gärna att alla ska ha som grund att vara ärliga, lyhörda, omtänktsamma och inte så dömmande, framförallt tänka sig för innan munnen ska glappa.

Så, med detta ville jag egentligen bara säga eller bearbeta känslan som just nu rör sig i min kropp.

Just nu går jag igenom en förändring, mina värderingar har i år testats och utnyttjats mer än någonsin och jag inser att jag måste tänka om och de är hårt att göra efter att ha varit så hård när de gäller värderingar som är grundade sen barnsben.

Men många saker blir uppenbart när man får barn sägs de och ja.. jag kan väl bara hålla med.. ;)

Av Sofie - 29 december 2015 10:24


Go morgon på er!

Efter en tuff natt så gav jag upp vid nio och gick upp. Nu sitter jag med kaffe och försöker somna loppan i vagnen, de går sådär.. Men hon vill inte vara någon annanstans utom uppe i famnen och jag måste vila armarna lite.

Idag görs ingenting alls, kanske en promenad om fröken vill ge med sig.

De blåser typ storm, så de är lagom in..utbjudande?;)

Presentation


Glad, i frågasättande, framåt, påig, envis, tycker och tänker, mål, idéer, inspiration, pepp, vardaglig, påhittig, arbetar, projekter, städar, hatar, gnäller, surar, älskar och är bara jag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28 29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Projektet

Beskrivning av själva projektet och syften, mål, utvecklingar osv.

Tankar

Funderingar, om något jag läst, pratat om eller hört.

bloggportalen


Ovido - Quiz & Flashcards