elftebudordet

Alla inlägg den 15 oktober 2015

Av Sofie - 15 oktober 2015 22:57


Bilden med vantarna är med godkännande tagen från ett inlägg en vän posta innan idag. Vantarna är tänka till ca 6 åringar.
På vantarna finns den speciella finessen som många vuxna vantar nu mera har, de är "Touch-vänliga". Alltså ett speciellt hölje på tumme och pekfinger så att man kan använda sin touchphone utan att behöva ta av vantarna. Att de finns till vuxna kan jag köpa. Men va i helskotta ska någon med så små händer ha de till!?!

Dom ska inte ta nån telefon, iaf inte med Touch, de räcker med en " röd och grön-knappstelefon". Om ens de, enligt mig varken ska eller behöver en så ung person någon mobil.

De ska lekas då, springa pjätt och fotboll, hopprep, hage och allt annat man gjorde i den åldern, inte fasiken satt man med en telefon i näven iaf, vist när jag va så liten fanns varken dator eller mobil. Men Gameboy och liknande men de fick man inte ta med till skolan och vet nu, då gjorde man inte de heller för om fröken såg de så fick föräldrarna reda på de som i sin tur skällde på en. Kan ni tänka er de!?!

Jag tycker att de är riktigt dåligt åt Kappahl och eventuellt andra kedjor som uppmuntrar barn och föräldrar att låta de ha mobil, framför allt " spelvänliga" och internetuppkopplade, jag hade vist kunnat tänka mig vår ha mobil, ( vid tidigast 12 år) då enbart för att kunna nå oss och tvärt om. Men hade jag fått veta att telefonen va framme för en sekund på lektionen då hade den fått bli hemma.

Ta ert jävla ansvar som förälder och Kappahl, ni precis som all annan social media och liknande var en vettig förebild!!

Är de konstigt att resultat blir sämre och sämre, barn blir mer och mer antisociala och socialthandikappade. Till och med fysiska åkommor kan härleda till barn och ungdomar i låga åldrar med mobil.

Gå ut och hoppa i vattenpölar eller nått!!

Presentation


Glad, i frågasättande, framåt, påig, envis, tycker och tänker, mål, idéer, inspiration, pepp, vardaglig, påhittig, arbetar, projekter, städar, hatar, gnäller, surar, älskar och är bara jag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Projektet

Beskrivning av själva projektet och syften, mål, utvecklingar osv.

Tankar

Funderingar, om något jag läst, pratat om eller hört.

bloggportalen


Ovido - Quiz & Flashcards