elftebudordet

Alla inlägg den 4 maj 2015

Av Sofie - 4 maj 2015 20:58


Go kväll på er!

Idag blev de fläskfilé i ugnen som har legat i marinad hela dagen, potatisgratäng, sallad och kall bea och vitlökssås. Mums va gott de var!

Åt dock så mycket så både jag och lilltösen i magen fick hicka:P

Men, nu är det diskat och undanplockat i köket och maten är nere. Så nu sitter jag och glor på tv och ritar lite. Skönt att koppla bort huvudet ett tag:)

Jag har som sagt haft himla ont idag, men har ändå fått mycket gjort känner jag. Jag skulle vilja komma lite mer igång med lapptäcket, men jag har kommit av mig lite med de. Jag vill inte sy när jag inte har inspiration, då låter jag hellre bli och inväntar inspirationen igen:)
Det är ju inte någon panik, hon lär ju knappast behöva de direkt:)

Puss!

Av Sofie - 4 maj 2015 16:41



Idag blev de ett besök på banken, jag hade låst min säkerhetsdosa till internetbanke. För nån månad sedan, men jag har haft mobilt bankid så det har funkat bra ändå.

Men göra veckan skulle sambon försöka fixa min kamera på mobilen och då rekommenderades det en uppdatering och innan de så skulle en säkerhetskopie ring göras. Alla mina nummer och appar försvann. Men inte bilder..konstigt.

Men iaf mitt bankid försvann ju så nu har jag fått fixa dosan så att jag kunde installera bankid igen. Det är så bra!

Jag har jätte ont idag, jag kan inte dela på benen när jag reser mig ut från bilen eller upp från sängen/soffan. Det gör så ont i underlivet!

Jag får typ super mensvärk som strålar ner i låren i mellan åt och sen ömmar de fruktansvärt i ryggen. Jag försöker ta de försiktigt, ligga med kuddar på alla rekommenderande vis osv. Det är inte super långt kvar, men dock. Det är ändå typ 9 veckor kvar om inte mer beroende på om jag går över tiden och jag ser gärna att kroppen lugnar sig lite;)

Samtidigt ska den ju förbereda sig för något fantastiskt och krävande.

Men ja, nu har jag varnat sambon för att han nog får ta alla grunderna med hunden idag och kanske imorgon då jag ska försöka vila upp kroppen och se om de hjälper, vi har haft de ganska hektiskt sen i torsdags, så nu tänker jag pausa lite.

Kan inte fatta att vår lilla plutta snart är hos oss, de närmar sig med stormsteg och jag känner att mity huvud går mer och Mer inått och jag glömmer, blandar ihop och humöret börjar bli lite trotsig tonåring känner jag, sover fruktansvärt dåligt dessutom..

Av Sofie - 4 maj 2015 08:19


God morgon på er!

Måndag morgon och dom har lovat regn och molnigt hela dagen, himla dumt att jag hade tvätte-/städedag igår då ju. Men jag har typ alltid de på söndagar så att det är rent och fräscht till nya veckan. Jag lär nog hitta något att göra ändå dock;)

Vid lunch ska jag ut till föräldrarnas hus och gå med hunden och sen stannar jag väl där en liten stund, sen ska jag torka golv här hemma för det gjorde jag inte igår, dammar nog lite också.

Jag vill bara att dom ska komma och mäta upp golv och köksbänkar och sånt så vi kan få de gjort så vi kan börja inreda sovrummet:) vist, en del tycker att det är tidigt, men vi kommer ju inte slänga upp allt samtidigt utan ta lite i taget.
Annars ska jag bara gå och mysa idag, jag älskar vårregn, det luktar så himla gott och är mysigt:) men bara en eller två dar, sen får de gärna bli sol och härligt igen:) men lite regn rensar luften, de skadar inte:)

Nu blir de frukost för min del. Är super hungrig och sen slumrar jag säkert en timme till:)

Ha en bra dag!

Presentation


Glad, i frågasättande, framåt, påig, envis, tycker och tänker, mål, idéer, inspiration, pepp, vardaglig, påhittig, arbetar, projekter, städar, hatar, gnäller, surar, älskar och är bara jag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Projektet

Beskrivning av själva projektet och syften, mål, utvecklingar osv.

Tankar

Funderingar, om något jag läst, pratat om eller hört.

bloggportalen


Ovido - Quiz & Flashcards