elftebudordet

Alla inlägg den 7 maj 2015

Av Sofie - 7 maj 2015 23:59


Jag ligger med magen i vädret, äter vaniljbullar, dricker vatten och funderar.

Det värker i tjejmagen ( som sambon kallar de) ömmar lite här och där och emellanåt tar hon ett par varv i magen och de känns som hon möblerar om där inne;)
Men de gör inget, hon kan sparka, trycka, dra och slita och jag kommer ändå att vara nöjd.

För ett år sen hade vi inte varit tillsammans i mer än ett halvår år, ändå hade vi varit sambos i Strax över 6 månader, planera vårt liv ihop och inget har varit så naturligt och självklart som de känts sen första gången vi bara va.

Aldrig någonsin hade jag tagit den galne jäklen på allvar som. Hade påstått att han skulle bli min framtid, fadern till mina barn, den som ger mig ro i kroppen bara av att skicka en smiley per sms. Jag menar, en smiley!

Men nu är de strax över två månader till vi är beräknade att få träffa vårt första barn, vår dotter.
Strax efter de här vi årsdag på förlovningen och bara någon månad efter det så har vi två års dag på vårt förhållande och samboskap.

Inte ett fiber i min kropp tvivlar på oss, varje liten cell i kroppen känner kärlek för bara honom och även om det är nervöst att bli föräldrar, förändringen och utmaningarna som kommer med en till familjemedlem som bara kan räkna med oss och vi måste vara ett team.


och förlossningen.
Jag vet att kroppen har en naturlig instingt och vet vad den ska göra och så länge jag vet att han stötar och står vid min sida så ska jag göra allt för att vår dotter ska komma ut med ett brak och förtrolla oss och våra nära och kära.<3

Jag vet inte om det är hormoner, trötthet eller vad det är. Men de känns som lugnet före stormen i hela kroppe. Och det känns helt okej :)


Av Sofie - 7 maj 2015 18:13



Idag är en riktig lat dag. Jag har inte gjort något vettigt, plockade undan lite i stora rummet, duschat och tvättat håret, gjort våfflor till mellis och jag tog faktiskt morgonrundan med hunden.

så fort liten börjar fara runt så är de som om jag får ett sömnpiller och blir jätte trött, enda gången jag störs är när hon har hicka, vilket hon ofta har på natten. Vilket gör att jag sover dåligt på natten för hennes hicka, magen som gör att allt är obekvämt, jag sover bäst på vänster sida,,men har ont i fogarna där så jag vaknar efter en stund och ajjar och ojjar mig tills jag har vänt mig. Oftast kan jag sova mig igenom natten utan att behöva gå upp och kissa eller så, vaknar jag så är de mest " i nattmössan" dock.

Bröstvårtorna har börjar göra skit ont igen, kan knappt göra dom i mellan åt. Än läcker dom inte, men dom är nog i en växaperiod igen. Jag har börjat få ont med nån timmes mellanrum i nedre delen av magen sen igår kväll, men jag tror att de är ligamenten och fogarna som får stryk nu när hon rör sig så jätte mycket flera gånger om dagen.

Dom säger att mycket händer med kroppen nu och de får jag ju erkänna. De gör de verkligen!:)

Av Sofie - 7 maj 2015 06:44


Go morgon kära ni!

Ja, jag är vaken iaf. Ligger i sängen och känner hur liten hickar och dundrar på i magen, börjar bli riktigt hungrig så ska snart gå upp och göra frukost till mig.
Anledningen till att jag egentligen är vaken är dels för att jag vaknade av sambon som va uppe på toa, men har även ställt klockan på tio i sju då det någon gång mellan sju och tolv ska komma en snubbe och mäta upp vår bänk i köket, vi ska få den byt och ny färg på skåpen. Snacka om att de behövs och jag blev så glad att dom redan hörde av sig ( efter en ve ja av beställningen) då de har tre månader på sig innan de måste vara färdigställt, men vi skrev som önskemål att de skulle vara klart plus bytet av matta i sovrummet i mitten på juni då vi väntar tillökning. Känns skönt och härligt att förnya och fräscha upp de, det dras på fonden till lägenheten så vi behöver inte lägga ut något själv. Dock är de ju våra pengar ändå, fonden är pengar som dras från hyran var månad.

Iaf, vi ville ha gjort de innan lillan kom och hinna lufta ut eventuell färgånga och sådär och även hinna inreda sovrummet och så i lugn och ro. Blir jätte fint ska ni se!:)

Men nu börjar jag bli illamående av hunger och lillans studsande så nu får jag upp och äta lite, ha en bra dag!:)

Presentation


Glad, i frågasättande, framåt, påig, envis, tycker och tänker, mål, idéer, inspiration, pepp, vardaglig, påhittig, arbetar, projekter, städar, hatar, gnäller, surar, älskar och är bara jag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Projektet

Beskrivning av själva projektet och syften, mål, utvecklingar osv.

Tankar

Funderingar, om något jag läst, pratat om eller hört.

bloggportalen


Ovido - Quiz & Flashcards