elftebudordet

Alla inlägg den 11 maj 2015

Av Sofie - 11 maj 2015 20:02


God kväller!

Idag har vi mest slappat och myst. Vid fyra va det dags för föräldrautbildning och även om Niklas var jäkla omotiverad till att gå dit så gick vi dit, man vet aldrig, dom har kanske något som man inte tänkt på.

Det va inget som egentligen var nytt som kom, men de kändes ändå inte som slöseri med tid. I slutet fick vi se en 20 minutersfilm om förlossning, man fick följa tre par på förlossningen som genom gick Arbetet och sedan förlöstes. Känslan i kroppen när barnet äntligen kom ut och skrek kändes i hela min kropp och jag kom på mig själv att spänna magen när barnmorskan på filmen uppmanade mammorna att krysta.
.Så jäkla häftigt!!

På vägen hem pratade vi om de vi hört, om Niklas fick lära sög något nytt och om jag fick lära mig något, vad vi tyckte om videon och det som hände, upplevdes osv.
Jag tycker att det är viktigt att vi pratar om de, att vi bollar tankar. Vi gör de naturligt med allt, vi pratar otroligt mycket i vårt förhållande och är ärliga rakt ut utan att va otrevliga. Jag tror att det är nyttigt och gör oss starka som par samt att det ju även gör att vi vet var vår partner står i olika situationer.

Nu ska jag bara mysa, imorgon är det rutinkontroll på morgonen Sen tvätta och få ordning här hemma för här är så stökigt!

Av Sofie - 11 maj 2015 10:50


Hej på er!

Sambon snarkar i nu, han va iväg på spelkväll med några kompisar efter att vi tillsammans med två vänner spenderat hela dagen på Väla/Ikea och de passa mig utmärkt att han åkte och jag la mig i sängen vid åtta, kolla tv och bara slappnade av. Då de vårt en tuff morgon och blev en tuff dag för min kropp.

Har inte varit uppe än, men har inte vaknat av värk idag, känner dom att de ömmar i blygbeney,,men de är fogarna och hör till slutskedet har jag fått lära mig.

Idag har vi vår första av tre föräldrautbildning, jag trodde inte att vi skulle gå de men när vi prata om de så visa de sig att sambon ville. Så då går vi såklart, det är två timmar på sen eftermiddag vid tre tillfällen. De kan man leva med:)
kul att träffa några som är där vi är med:)

Ska faktiskt bli spännande att höra vad de tar upp och så, om jag har förstått de rätt så tar dom upp vad som händer med kvinnanskropp nu under graviditeten. Vilket jag tycker är lite konstigt, Alla som kommer dit är i slutskedet så vi har typ märkt de. Men ja, jag antar att det är för männens skull och för att vi som föderskor ska själv se och förstå och förberedas på allt som kan kännas nu i de sista när de händer som mest förändringar med kroppen. För de gör de verkligen, hela tiden känns de som.

Men men, jag känner att det är hög tid för frukost och sen får jag se vad som ska fördriva min tid idag till vi ska iväg:)
tvätta hade jag velat då det inte blev gjort igår. Men där va upptaget igår så har svårt att se att dom ångrat idag. :)

Puss!

Presentation


Glad, i frågasättande, framåt, påig, envis, tycker och tänker, mål, idéer, inspiration, pepp, vardaglig, påhittig, arbetar, projekter, städar, hatar, gnäller, surar, älskar och är bara jag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Projektet

Beskrivning av själva projektet och syften, mål, utvecklingar osv.

Tankar

Funderingar, om något jag läst, pratat om eller hört.

bloggportalen


Ovido - Quiz & Flashcards