elftebudordet

Alla inlägg den 7 augusti 2015

Av Sofie - 7 augusti 2015 23:40


Hej på er!
Snart är denna fredagen slut, vi var på bvc idag. Liten hade ökat från 3.5 till 3.8 och växt 1.5 cm. Kanon:)
Upplevdes som väldigt livlig, frisk och med. Tog kontakt med blicken och väldigt sökande med blicken. Härligt!:)

Fast vi märker ju de själv, vi var hos min farmor och fikade efter att sambon slutat jobba och jag la henne i soffan på rygg. Men när jag tittar tillbaka så ligger hon på mage mer eller mindre, armen ville inte följa med bara. Duktig tjej, 17 dagar bara:)

När vi kom hem var vi toktrötta alla tre så vi mata och somna lillan sen la vi oss själv med och sov i två riktigt sköna timmar;)

Helgen blir nog bara lugn, plocka lite, här är säjer överallt. Men de får va, tar lite i taget när jag hinner och orkar:)

Nu blir de nattmatning snart och sen sova tror jag, natti natti!

Av Sofie - 7 augusti 2015 07:38


Bella ligger och halv snarkar och jag har nyss ätit frukost. Tänkte sova en-två timmar till. De känns fel att lägga sig och somna om när sambon dragit iväg till jobb och man vet att de tog emot att ge sig iväg idag. För båda, han tycker att det är lika tråkigt att ge sig iväg som jag. Men verkligheten och vardagen måste komma tillbaka någon gång, nu har vi nästa vecka tillsammans då han har semester som var planerat innan hon ens var född.

Så de blir en mjukstart för oss med tre dagar denna veckan bara. Skönt:)
Efter de så kommer vi ha vardagen här.

I natt som lilla loppan i 5,5 timme i sträck !
Lyckan när jag vaknade av sambons klocka och kunde mjukstarta med att ligga kvar och mysa till lillan vaknade 30 minuter senare. Så härligt, hoppas att de fortsätter så!:)

Det märks på pluttan att hon är medveten om att N inte är hemma, igår va hon ängslig hela dagen och när N kom hem så somna hon i hans famn typ direkt och sen sov hon i babynestet i nära 5 timmar. På dagarna sover hon max 3 timmar i taget. Men hon hade inte kommit till ro på dagen..

Men men, vila lite till sen får jag nog göra något vettigt av dagen:)
Puss!

Presentation


Glad, i frågasättande, framåt, påig, envis, tycker och tänker, mål, idéer, inspiration, pepp, vardaglig, påhittig, arbetar, projekter, städar, hatar, gnäller, surar, älskar och är bara jag.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18
19
20
21 22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Projektet

Beskrivning av själva projektet och syften, mål, utvecklingar osv.

Tankar

Funderingar, om något jag läst, pratat om eller hört.

bloggportalen


Ovido - Quiz & Flashcards